2022. március 19., szombat

Mediterrán kölesfasírt bazsalikomos mártogotóval

Eddig zömmel édességekhez használtam kölest, de a semleges íze miatt jól variálható fasírtalapanyag lehet belőle. Finomra vágott aszalt paradicsommal és újhagymával "fűszereztem" és hogy a mediterrán érzést fokozzam, bazsalikomos szószt készítettem hozzá. Saját nevelésű friss bazsalikomlevelet kevertem a mártogatóba, de ha nincs kéznél, használhatunk szárítottat is. 

Hozzávalók

A fasírthoz:
200g köles
1 tojás
2-3 evőkanál zabpehely
2 szál újhagyma
4 olajba eltett aszalt paradicsom
1 nagyobb/100g sárgarépa 
1 kis csokor petrezselyem
1 mokkáskanál pirospaprika
bors
kevés olaj a sütéshez

A mártogatóhoz
150g tejföl
1 kis csokor petrezselyem
1 kis csokor bazsalikom
citromlé, ízlés szerint
 
 
A kölest alaposan megmostam és másfélszeres mennyiségű sós vízben megfőztem. 
Elkészítettem a szószt, a tejfölt egy tálba mértem, hozzáadtam az összetépkedett petrezselymet, bazsalikomlevelet és botmixerrel simára kevertem, sóztam és citromlével ízesítettem. Tálalásig hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek. 
A répát meghámoztam, finomra reszeltem. Az újhagymát zöldjével együtt felkarikáztam, a petrezselymet és lecsepegtetett paradicsomot finomra vágtam. 
 

Összeállítottam a masszát: előkészített zöldségeket, tojást, zabpelyhet, hozzáadtam a hideg köleshez. Sóztam, borsoztam. Pár percet pihentettem, hogy a zabpehely megszívja magát, felvegye a nedvességet. 
Enyhén vizes kézzel fasírtokat formáztam, majd kevés, forró olajon pirosra sütöttem. Papírtörlőre szedtem őket.
Akár csak a mártogatóval, akár salátával nagyon finom. 

Ötlet, amit alapul vettem: @springlane_de

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése