2022. december 11., vasárnap

Fekete - erdő pohárdesszert

Látványos és fenséges lezárása lehet a karácsonyi menünek ez a Fekete - erdő pohárkrém. Ha az alapul szolgáló felvertet, ami tulajdonképp egy csokis Sacher massza, előre megsütjük, hűtőben napokig jól eltartható, de akár le is fagyasztható. 
A kész piskótakockákkal a desszertet nagyon gyorsan össze lehet állítani, asztalra tenni és a vendégeinket lenyűgözni.
 

Hozzávalók, 6 adaghoz, 2,2dl-es desszertpohárban
Piskótához
2 szobahőmérsékletű tojás
40g puha vaj
40g 80% étcsokoládé
30g cukornak megfelelő édesítő
40g tk. búzaliszt
csipet sütőpor
 
Krémhez 
250g mascarpone
250ml habtejszín
50g cukornak megfelelő édesítő  
vaníliaőrlemény

Meggyszószhoz
200g mirelit meggy
120ml forró víz
10g étkezési keményítő
csipet fahéj, ízlés szerint, elhagyható
édesítő ízlés szerint
 
Díszítéshez
150ml habtejszín
keserű csoki
meggyszemek
rozmaring ágacskák, elhagyható
 
 
A mirelit meggyet fém tálba tettem és ráöntöttem a forró vizet. Így a meggy gyorsabban kiolvad és a lé finom meggyes lesz. Természetesen készíthető meggybefőttből és annak levéből is.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem egy kisebb tepsit, sütőpapírral. A csokoládét fém tálkába tördeltem és vízgőz felett megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy a csoki ne legyen forró.  A magam részéről nem vagyok híve a csoki mikrós olvasztásának, mert könnyen megéghet.
A vajat habosra kevertem, egyesével hozzáadtam a tojássárgákat. A fehérjét az édesítővel habbá vertem. Az aranyszabály itt is áll, ne verjük a habot keményre, hisz akkor az összeállítás során összetörhet, és elveszítjük a légbuborékokat, amelyek a felvertünk vázát képezik. A vajas részt egyneműre kevertem a felolvasztott csokoládéval, beleforgattam a fehérjét, végül a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapíros tepsin kb. 1cm vastagra simítottam és 12 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőrizhető, hogy megsült-e a massza, de inkább legyen szaftos, mint száraz. 
 
 
Míg a piskóta hűlt, a kiolvadt meggyet alaposan lecsepegtettem. A keményítőt kevés meggylével elkevertem, majd a maradék lét felforraltam és besűrítettem vele a szószt. Beleforgattam a meggyet, édesítőt és késhegynyi fahéjat adtam hozzá. Hideg helyre tettem hűlni.

A piskótát apró kockákra vágtam. A mascarponét a vaníliával és az édesítővel habosra kevertem, majd kis részletekben hozzáadtam a tejszínt, és azzal is habosítottam.

Előkészítettem a poharakat és felváltva belerétegeztem a csokis kockákat, meggyet és mascarpone habot. Ez utóbbihoz habzsákot használtam. 

Tálaláskor a díszítéshez szánt tejszínt habbá vertem, csillagcsővel ellátott habzsákba tettem, feldíszítettem a krémek tetejét. Meggyszemekkel, kis rozmaring "fenyőkkel", és durvára vágott csokoládéval díszítettem.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése