2017. január 7., szombat

Kókusz panna cotta ananásszal

Tejmentesen étkező és kókuszimádó olvasóim kedvében szeretnék járni ezzel a könnyen, gyorsan elkészíthető desszerttel. A kókusz és az ananász örökzöld párosa ebben a formában is nagyon finom.


Hozzávalók, 6 adag
200ml Cocomas kókuszkrém
400ml víz
10g zselatin
60g nyírfacukor
negyed rúd vanília kikapart magjai

Tálaláshoz
fél friss ananász
pár csepp citromlé
gránátalma, vagy más gyümölcs
pirított kókuszreszelék


A kókuszkrémet elkevertem vízzel, a vaníliával és felforrósítottam. Felforralni nem szükséges. Míg melegedett, elvegyítettem a nyírfacukrot a zselatinnal majd belekevertem a forró folyadékba. Levettem a tűzhelyről, mikor kihűlt poharakba töltöttem és hűtőbe tettem. Minimum 4 órára van szükség, hogy teljesen megdermedjen, de még jobb, ha egy éjszakát áll.
Az ananászt meghámoztam, apró kockákra vágtam és kevés vízzel, pár csepp citromlével kicsit megpároltam. Ha savanyú lenne, édesíthetjük is.
Előkészítettem a tálaláshoz a tányérokat. Egy nagyobb bögrében vizet melegítettem és egy pillanatra belemártottam a poharat. Így könnyen kifordítható a kész puding. Ananásszal, pár szem gránátalmával és pirított kókusszal díszítettem. 


Tipp: Ha nincs pudingkészítéshez használatos dariole formánk, vagy alkalmas poharunk, használjunk eldobható műanyag poharat.
Ha nem szeretnénk kiborítani a pudingot, akkor készítsük 6g zselatinnal, töltsük pohárba vagy csavaros tetejű kis üvegbe, így akár magunkkal is vihetjük.
Ananász helyett használhatunk más gyümölcsöt, vagy cukormentes lekvárt is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése