2018. december 9., vasárnap

Karácsonyi klasszikusok

Gyermekkori karácsonyokat idéző, klasszikus ünnepi süteményeket gyűjtöttem egy csokorba, s míg a recepteket böngésztem, arra a megállapításra jutottam, hogy bizony - egy kivételével -, mindegyikben van dió!

Zserbó szelet
Mikor diétázni, majd blogot írni kezdtem a lisztek jóval szélesebb palettáját használtam, mint manapság. Ékes példa erre ez a recept is. A visszajelzésekből rá kellett azonban jönnöm, hogy ez korántsem jó megoldás, hiszem sokaknak gondot okoz egyes lisztek beszerzése. Így akit a lisztek tántorítanak el ettől a zserbótól, annak javaslom, cserélje le őket sima és tk. búza, 30-70%-os keverékére. A számomra tökéletes, szaftos zserbó receptje ide kattintva érhető el.


Rumos diócska
Kissé munkás, ám megéri a fáradtságot ez a rumos krémmel töltött diós falatka. A receptben található egy tipp, amivel szerintem a leggyorsabban elkészíthetők a diócskák "héjai". Lásd ide kattintva.


Vaníliakrémes diószelet
Ha valami könnyed krémesre vágynánk karácsonykor és még maradék tojásfehérjénk is van (akár mélyhűtve is) akkor ideális választás ez a vaníliakrémes szelet. Sőt torta formában is elkészíthető! Receptje ide kattintva érhető el.



Somlói galuska 
Örökzöld, mindenki szereti és kiadós! Talán nem is kell nagyobb "reklám" a somlói galuskának! A recept itt található! 


Katóka
És azt hiszem a ráadást, a Kati szeletet sem kell senkinek bemutatni. Recept ide kattintva!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése