2019. április 13., szombat

Spárgás quiche baconnel és új hagymával

Még a tavalyi szezonban készíttetem a spárgás quiche ezen a verzióját. A korábban pirított szalonnával csináltam, de nem volt itthon kolozsvári,  így baconbe csavartam a spárgasípokat. Megéri a fáradtságot, mert nem csak isteni, de szemet gyönyörködtető is.


Hozzávalók, 13x36cm szögletes, vagy 25cm-es kerek formához
A tésztához
200g liszt (60g sima, 140g tk. búza)
100g hideg vaj
1 tojás sárgája
1 csapott teáskanál só
1 evőkanál tejföl, ha szükséges

A töltelékhez
500g zöld spárga
citromlé
8-10 szelet bacon
1 szál újhagyma zölddel

200ml tejszín
3 tojás

frissen őrölt bors

100g mozzarella


Elkészítettem a tésztát. A vajat elmorzsoltam a lisztekkel, legpraktikusabb ezt késes aprítóval tenni. Keverőtábla tettem és a tészta többi komponensét hozzáadva összegyúrtam. Dolgozzunk gyorsan, hogy a kezünk melegét a tészta ne vegye át. Lefedve hűtőbe tettem és fél órát pihentettem.

Míg a tészta pihent, előkészítettem a spárgát. A zsenge spárgasípok végéről letörtem a fás részt. Forrásban lévő sós, citromos vízbe dobtam és 3 percig blansíroztam. A forró vízből azonnal jéghideg vízbe dobtam, papírtörlőre tettem és leitattam róla vizet. Akkorára vágtam, hogy keresztben elférjenek a formában, majd a hegyes részt szalonnába csavartam. A leeső végeket se dobjuk el! Felkarikáztam az újhagymát.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, majd a tésztát lisztezett nyújtótáblán kinyújtottam és kibéleltem vele a formát. Villával megszurkáltam. Sütőpapírt terítettem bele, ráöntöttem a vakon sütéshez* használt rizsemet és 15 percig sütöttem.
A tojásokat keverőtálba ütöttem, és a tejszínnel, sóval, borssal simára kevertem. Sózáskor vegyük figyelembe, hogy a szalonna milyen sós.
Az elősütött tésztára tettem spárgák végeit, rá szalonnába csavartakat, megszórtam az új hagymával, ráöntöttem a tejszínes keveréket, végül rámorzsoltam a mozzarellát.
Sütőbe tettem és 35 perc alatt megsütöttem.


*Mivel mindig megkérdezi valaki... A vakon sütés nem egy felesleges hókuszpókusz, nem is bekötött szemmel ügyeskedés, hanem omlós tészták elősütése, amihez sütőpapír és valamilyen nehezék szükségeltetik. Lehet ez rizs, bab, meggymag, bármi ami kéznél van.
A formába igazított, megszurkált tésztára sütőpapírt teszünk, egyenletesen elterítjük rajta a súlyt, és a receptben megadottak szerint sütjük. Ha elkészült, a magok a sütőpapírral könnyedén kiemelhetők. Ezt a "tölteléket" el lehet tenni és többször használni.
És hogy erre az egészre miért van szükség? Az elősütéssel megakadályozhatjuk, hogy a  tészta nyers "szalonnás" legyen, a tölteléktől elázzon. Megszurkálni, súlyt helyezni rá pedig azért hasznos, hogy ne púposodjon fel.

A 2018-as kerek verzió

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése