2019. március 31., vasárnap

New York cheesecake II.

Jó néha a megszokott dolgokat átgondolni, áttervezni, új alapokra helyezni. Ezt a tortát - amit évente négyszer-ötször biztos megsütök -, most a szó szoros értelmében új alapra helyzetem. A korábbi fahéjas, kardamomos helyett, kakaós  zabkekszre. Tudom, hogy nagy népszerűségnek örvendenek egyes cukormentes, teljes kiőrlésű kekszek, de házinak sem ízben, sem gazdaságosságban nem érnek a nyomába. 
Ne készítsük a sajttortát mascarponéból, vétek. A mascarponeval és a sajttortával szemben is! Használjunk hozzá tejszínes krémsajtot, legyen az Philadelphia vagy áruházláncok saját márkás terméke, akár zsírszegény változatban is.



Hozzávalók, 24 cm-es tortaformához
A kekszalaphoz
120g teljes kiőrlésű liszt
15g kakaópor
fél mokkáskanál sütőpor
60g vaj
20g zabpehely
40g cukornak megfelelő negyedannyi ugyanannyi
1 tojás

Az összeállításhoz
100g vaj
50g dió

A krémhez
800g tejszínes krémsajt, szobahőmérsékletű
2 tojás, szobahőmérsékletű
2 tojás sárgája, szobahőmérsékletű
120g cukornak megfelelő negyedannyi ugyanannyi
fél rúd vanília kikapart magjai
35g étkezési keményítő


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A vajat apró kockákra vágtam és késes aprítóban elmorzsoltam a sütőporos liszttel. Hozzáadtam a kakaóport, zabpelyhet, negyedannyit majd a tojással összegyúrtam. Papíros tepsire tettem, 3mm vékonyra nyújtottam és 12-15 perc alatt megsütöttem. A még forró sütőbe tettem a diót és megpirítottam és durvára vágtam. 
A tortaforma aljába sütőpapírt vágtam. A kihűlt kekszet késes aprítóval morzsásra őröltem. Hozzáadtam a durvára vágott diót, olvasztott vajat és összekevertem. Egyenletesen elterítettem a tortaformában és egy habkártyával lenyomkodtam. Hűtőbe tettem.


A sütőt 150 fokra állítottam, a tortaforma alját szorosan alufóliába csomagoltam. Előkészítettem egy tepsit a vízfürdőben sütéshez. A krémsajtot robotgéppel simára kevertem, majd egyesével hozzáadtam a tojásokat, negyedannyit, vaníliát és végül belekevertem a keményítőt. Fontos, hogy az anyagok szobahőmérsékletűek  legyenek, mert így keverhető csomómentesre. Az egész műveltet lassú fokozaton végezzük, ne habosítsuk ki a masszát, ne legyen levegős! A krémsajtos keveréket ráöntöttem a kekszalapra, elsimítottam, majd a tortaformát a tepsibe állítottam. Sütőbe tettem és annyi forró vizet öntöttem a tepsibe, hogy a tortaforma feléig érjen. Egy óra alatt megsütöttem. 


Kiemeltem a vízfürdőből. Amikor kihűlt, hűtőszekrénybe tettem és addig pihentettem, míg teljesen áthűlt, mert csak így szeletelhető szépen. Ehhez minimum 4-5 óra szükséges. Ekkor kivágtam a karikából, felemeltem, óvatosan lehúztam a sütőpapírt, majd tortatálra helyeztem. Ha nem válik el a deklitől, picit melegítsük meg az alját.
Friss eperrel díszítettem.


Korábbi sajttorta receptek, variációk ide kattintva érhetők el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése