2019. március 24., vasárnap

Dominó

Mikor azon gondolkodtam, hogyan vezessen fel ezt a receptet és azt, amivé ezeken a képeken formáltam, szembejött velem egy cikk, ami tökéletesen leírja mit jelent számomra ez az alkotási folyamat, süteményestől, receptírásostól, fotóstól együtt.
"Egy önző önzetlenség
Ha sütünk, nemcsak magunkkal teszünk jót, hanem másokkal is, hiszen az eredménye kézzel fogható, megosztható, körbekínálható. Önzetlenül adni tulajdonképpen nem más, mint színtiszta szeretet, s ennek megélése emeli az életminőségünket, egészen biztosan pozitív irányba befolyásolja az élethez való hozzáállásunkat. Olyasfajta „áldozat”, amivel mindenki jól jár: az is, aki adja, és az is, aki kapja."


Hozzávalók, 36 darabhoz
600g teljes kiőrlésű, cukormentes háztartási keksz
200g vaj
350g tej vagy vizes tejszín
200g cukornak megfelelő negyedannyi ugyanannyi
50g keserű kakaópor
rum vagy rumaroma (szerintem a Jamaicai rumaroma az, ami sport szelet ízélményt ad)

Bevonáshoz, díszítéshez
150g 85%-os étcsokoládé
1 evőkanál olaj
20g cukormentes fehér csokoládé


A kekszet késes aprítóba tettem, finomra őröltem, majd beleszitáltam a kakaóport és alaposan összekevertem.
A vajat, negyedannyit, folyadékot egy tapadásmentes lábosba tettem és kevergetve addig melegítettem míg a vaj és az édesítő el nem olvadt. Nem szükséges felforrani. Hozzáöntöttem a kekszmorzsához, ízesítettem a rumaromával és alaposan összedolgoztam. Puha, könnyen formázható állagúnak kell lennie. Egy nagyobb tálcára sütőpapírt terítettem és egyenletesen elterítettem rajta a  masszát. Egy másik sütőpapírral beborítottam és nyújtófával simára igazítottam úgy, hogy körülbelül 2 cm vékony legyen. Hűtőszekrényben két órát pihentettem, míg megdermedt.


A csokoládét fém tálkába tettem és vízgőz felett megolvasztottam. Alaposan elkevertem az olajjal és vékonyan bevontam vele a sütemény tetejét. Hűtőbe tettem. Mikor a csoki megszilárdult forró vízbe mártott, szárazra törölt késsel, 6cm széles rudakra szeleteltem. Majd ezeket a rudakat 3cm-es darabokra vágtam. A fehér csokoládét megolvasztottam, celofánból hajtott zsákba tettem (zsák hajtási segédlet ide kattintva érhető el.), majd felpöttyöztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése