2019. szeptember 29., vasárnap

Zöldséges tojásos sült rizs

Van nekünk egy réges-régi családi kedvencünk, amit az enyéim jobban szeretnek, mint a rántott húst. Ez pedig a csirkemellcsíkok fokhagymás bundában. Ma, hogy autentikus legyen, zöldséges, tojásos sült rizst készítettem mellé. Ami több tekintetben is egy szuper étel! Először is gyorsan elkészíthető, a zöldségek szabadon variálhatók, újrahasznosítható vele maradék rizs. Akár önálló, húsmentes fogásként is megállja a helyét.


Hozzávalók
200g basmati rizs
3 tojás
120g vöröshagyma, egy nagy fej
150g csiperke gomba
100g zöldborsó, mirelit
150g zsenge cukkini, egy cukkini fele
120g sárgarépa, egy közepes
80g kápia vagy kaliforniai paprika, egy paprika fele
olaj

frissen őrölt bors
3 evőkanál sötét szójaszósz


A rizst alaposan megmostam, lecsepegtettem, kevés olajon megfuttattam, sóztam, borsoztam és kétszeres mennyiségű vízben megfőztem. Félretettem hűlni.
Míg a rizs főtt, a zöldségeket 1x1 cm-es kockákra vágtam. A gomba és a hagyma mehet egy tálba, a cukkini, répa, paprika egy másikba. A tojásokat egy tálba engedtem és kevés sóval alaposan felvertem. 
Egy nagy serpenyőben (készülhet wokban is) olajat forrósítottam, beleöntöttem a tojást, és amikor kezdett megszilárdulni fakanállal apró darabokra tépkedtem. Ne süssük túl, ne legyen száraz. Áttettem egy tálba.
Tűzforró serpenyőben megpirítottam a hagymát, gombát, majd a tojás mellé tettem. Ha szükséges tegyünk a serpenyőbe újra olajat és pirítsuk meg a többi zöldséget is. A mélyhűtőből kivett borsót a végén adtam hozzá. Maradjanak a zöldségek ropogósak, nem kell őket puhára főzni.
Visszatettem a zöldségekhez a tojást, gombás hagymát, rizst, majd rálocsoltam a szójaszószt és még mindig magas hőfokon összeforgattam.

A csirkemellcsíkok receptje ide kattintva érhető el.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalát, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése