2019. október 24., csütörtök

Fahéjas csiga krémsajt mázzal

Nem terveztem bejegyzést írni erről a süteményről, így nem is készült túl sok fotó róla. De többen kérték a receptet, illetve később nekem is könnyebb innen elővenni, ezért megörökítettem. 
A tejszínes krémsajtos máz elhagyható, de egyszer mindenképp érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!



Hozzávalók, 12 csigához, 26x20cm-es tepsiben
A tésztához
250g liszt (70g sima, 180g tk. búza)
100ml tejszín
40-50ml víz
12g friss élesztő
1 tojás
25g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
50g olvasztott vaj

kevés vaj és liszt a forma előkészítéséhez

A töltelékhez
30g olvasztott vaj
ízlés szerint porcukor, nálam porított negyedannyi ugyanannyi
ízlés szerint fahéj

100ml édesített tej, vagy vizes tejszín

A mázhoz
120g tejszínes krémsajt
25g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
pár csepp citromlé

A tészta hozzávalóiból lágyabb, jól kidolgozott tésztát gyúrtam. Lefedve 40 percig kelesztettem. 
Míg a tészta pihent, a  töltelékhez használatos vajat megolvasztottam, hogy mire felhasználom kissé visszadermedjen. Előkészítettem a tepsit, vékonyan kivajaztam, liszteztem.
A megkelt tésztából enyhén kinyomkodtam a levegőt, majd lisztezett nyújtótáblán 3mm vékonyra nyújtottam.
A vajat egyenletesen elkentem a tésztán, majd szitán keresztül meghintettem negyedannyival és fahéjjal. A fahéjjal bánjunk óvatosan - kevesebb több fűszer -, ha túl sokat használunk kellemetlenül csípős lesz! Feltekertem a tésztát és 12 egyforma darabra vágtam vágtam. A csigákat belesorakoztattam a tepsibe és 30 percig kelesztettem. Közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A megkelt tésztát sütőbe tettem és 25 perc alatt megsütöttem. A sütőből kivett csigákra 1-1 teáskanálnyi forró édes tejet tettem. Így még szaftosabbak lesznek.
A krémsajtot keverőtálba tettem és a negyedannyival, citromlével habosra kevertem, majd a langyos csigák tetejére kentem.


Tipp: a teljesen kihűlt csigákat áthelyeztem egy műanyag dobozba és hűtőbe tettem. Fogyasztás előtt pár másodpercre mikróba tettem és megmelegítettem. Így 1-2 naposan is olyan, mintha friss lenne!

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése