2019. november 18., hétfő

Almás marcipános kuglóf

Annyi mindent elkészítünk mi inzulinrezisztensek házilag, miért ne készíthetnénk marcipánt is? Ehhez a kuglófhoz megfelel a hengerlés nélküli, otthon könnyedén összeállítható "sütő" marcipánmassza. Megéri a pár perc munkát, mert isteni ízt kölcsönöz ennek a kuglófnak, ami akár ünnepi alkalmakkor is megállja a helyét.


Hozzávalók, 22x12cm-es formához

Marcipánhoz
60g mandula, héj nélkül
60g nyírfacukor
1-2 teáskanál hideg víz
pár csepp keserűmandula aroma

A töltelékhez
600g édes alma, hámozott súly, Goldent használtam
1 csapott teáskanál fahéj
100ml víz
15g vaníliás pudingpor vagy étkezési keményítő
fél citrom leve
édesítő ízlés szerint

A tésztához
500g liszt (150g sima, 350g tk. búza)
12g sütőpor
250g túró
3 tojás
120g marcipánmassza
125ml napraforgó olaj
75ml tej
kevés olaj és liszt a forma előkészítéséhez


Először az almatölteléket készítettem el. A almákat megmostam, meghámoztam és apró kockákra vágtam, közben meglocsoltam és átforgattam citromlével. Egy tapadásmentes lábasba tettem, megszórtam fahéjjal. A vaníliás pudingport vízzel elkevertem és az almához adtam. Folyamatosan keverve addig főztem, míg a pudingpor be nem sűrűsödött és az alma puha nem lett. Ha savanykás almából készítjük, édesítsük ízlés szerint. A kész tölteléket hideg helyre - fűtetlen előtérbe - tettem kihűlni. 

Míg a töltelék hűlt kávédarálóval megdaráltam a nyírfacukrot és mandulát. A mandula őrlésnél ügyeljünk rá, hogy minél finomabb legyen, de a mandulában lévő zsiradék ne csapódjon ki. A két őrleményt alaposan összekevertem, majd pár csepp mandula aromával, és 1-2 teáskanálnyi lassan adagolt vízzel gyúrni kezdtem. A kezem melege megolvasztotta annyira a nyírfacukrot, hogy a massza összeállt. Rudat formáztam belőle és félretettem. Ha kész marcipánmasszával dolgozunk, vagy más édesítőszert használunk, akkor a kész marcipán súlyának 120g-nak kell lennie, hisz ez adja a tészta édességét. Eltérő töménységű édesítő esetén változik a mandula és édesítő aránya, de ezt a súlyt kell tartani.

A kuglófformát vékonyan kiolajoztam, liszteztem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A túrót összetörtem (ha nagyon rögös lenne passzírozzuk át), simára kevertem a tojással, tejjel és olajjal. Beletettem a kis lyukú reszelőn lereszelt marcipánt végül a lisztek és a sütőpor elegyét. Nyújtható tésztát kaptam. Ha keménynek éreznénk tegyünk bele pár csepp tejet.
Téglatestté formáztam és lisztezett nyújtótáblán fél cm vékonyra nyújtottam. Egyenletesen elterítettem rajta az almatölteléket, felcsavartam és a formába tettem. Sütőbe tettem és 60 perc alatt megsütöttem. Ha a teteje nagyon pirulna sütőpapírral terítsük le! 
A kész kuglófot 10 perc formában pihentetés után rácsra borítottam kihűlni. 

Ötlet ide kattintva: @nussine_backt

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése