2019. november 12., kedd

Sütőtökös zöldségfasírt

Azt hiszem, semmi újat nem árulok el vele, ha azt mondom, imádom a zöldségfasírokat. Ezúttal a sütőtök került sorra. A tök kellemes, nem tolakodó édeskést ízt kölcsönöz a fasírtnak, ami jól harmonizál a snidlinges tejföllel.


Hozzávalók
250g nyers sütőtök, hámozott súly
200g zsenge cukkini, hámozatlanul
120g sajt, nálam cheddar, trappista vegyesen
120-150g apró szemű zabpehely
2 tojás
kis csokor petrezselyem
1 gerezd fokhagyma

frissen őrölt bors
kevés olaj a sütéshez


A sütőtököt és a cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszeltem, sóztam és 10 percet pihentettem. Közben lereszeltem a sajtokat, finomra vágtam a petrezselymet. Mivel nem volt itthon lágy zabpehely, ezért a nagy szeműt egy pillanatra megforgattam késes aprítóban, kis fokozaton. 


A zöldségeket erősen kicsavartam, hozzáadtam a sajtokat, tojást, petrezselymet, zúzott fokhagymát, zabpelyhet, sóztam, borsoztam. A kész masszát 10 percig állni hagytam, hogy a zabpehely felvegye a nedvességet. Ha keveréket túl lágynak érezzük, adjunk hozzá meg zabpelyhet.
Serpenyőben kb. egy cm mély olajat hevítettem és a fasírtokat formáztam és megsütöttem.

Friss salátával és snidlinges tejföllel tálaltam.

További zöldségfasírt receptek - cékla, karfiol, árpás brokkoli, csicseriborsó, spenót, padlizsán stb. - ide kattintva elérhetők.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése