2020. február 23., vasárnap

Csokis kuglóf cheesecake töltelékkel

Pár napja egy rég áhított dolgot kaptam ajándékba, egy fantasztikusan szép, "örök élet" kuglófformát. Fel is avattam egy csokis, sajttortával "töltött" süteménnyel, aminek nem csak a vele sült tölteléke a különlegessége, hanem az is, hogy belekevertem egy csésze erős kávét is. A kávé remekül felerősíti a kakaó ízét úgy, hogy közben a tészta egyáltalán nem lesz kávé ízű. 



Hozzávalók,  22cm átmérőjű formához
A tésztához
250g liszt (75g sima, 175g teljes kiőrlésű búza)
7g sütőpor
50g keserű kakaópor
250g puha vaj
150g porcukornak megfelelő édesítő, nyírfacukrot használtam
5 tojás, szobahőmérsékletű
80ml erős kávé, kihűtve

A töltelékhez
250g tejszínes krémsajt, szobahőméréskletű
35g porcukornak megfelelő édesítő, nyírfacukrot használtam
1 tojás, szobahőmérsékletű
8g étkezési keményítő
vaníliaőrlemény

kevés vaj és liszt a forma előkészítéséhez


A kuglóformát vékonyan kivajaztam és liszteztem, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A krémsajtot összekevertem a porcukorral, keményítővel tojással és a vaníliával. Ne keverjük sokáig és gyorsan, ne legyen folyós.
Elkészítettem a tésztát. A puha vajat habosra kevertem a nyírfacukorral, majd a tojásokat egyesével hozzáadva tovább habosítottam. Csak akkor adjuk hozzá a következő tojást, mikor az előző teljesen eloszlott a vajban. A liszteket elkevertem a sütőporral és a kakaóporral, majd hozzászitáltam a vajas részhez és a kávéval együtt elkevertem benne.
A tészta kétharmadát beletettem a formába és a körben, árok szerű mélyedést képezve felhúztam az edény falán és csövén. Ebbe a "vájatba" öntöttem bele a sajttölteléket. A maradék tésztával befedtem és azonnal a sütőbe tettem. 60 percig sütöttem, ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk le. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. A sütőből kivéve pár percig még a formában hagytam, majd rácsra fordítottam kihűlni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése