2020. március 7., szombat

Magos csavart rudak

Gyakran látom, hogy sokan tanácstalanok, mit is ehetnének unalmas szendvics helyett, vagy egy-egy úton elköltött étkezés alkalmával. Ezzel a recepttel nekik szeretnék ötletet adni, mert ezek a magos csavart rudak hidegen és melegen is egyaránt finomak, a töltelékek variációnak száma pedig végtelen. A fontos, hogy a stanglikba kerüljön sok-sok sajt!



Hozzávalók, 14 rúdhoz
A tésztához
300g liszt (90g sima, 210g tk. búza)
140-150ml tej, vagy vizes tejszín
12g friss élesztő
1 tojás
60g olvasztott vaj
1 csapott teáskanál só

A töltelékhez
100g húsos kolozsvári szalonna, vagy bacon
1 nagy fej vöröshagyma

120g trappista
50g parmezán vagy grana padano

A kenéshez és a szóráshoz
1 tojás
szezám, mák


A tészta hozzávalóiból lágyabb tésztát gyúrtam. Lefedve 40 percig pihentettem. Míg a tészta kelt, a szalonnát és a hagymát felkockáztam. A szalonnát serpenyőbe tettem és elkezdtem kiolvasztani a zsírját, majd hozzáadtam a hagymát és megpirítottam. Félretettem hűlni. Ha túl zsíros lenne, tegyük szitába, hogy kicsepegjen. (A fennmaradó zsiradékkal szuper rántottát sütöttem másnap.) A sajtokat lereszeltem.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem két sütőpapíros tepsit. A megkelt tésztát nyújtótáblára tettem és körülbelül 36x42cm-es téglalappá nyújtottam. Függőlegesen a felét - mintha egy könyv bal oldali lapja lenne -, egyenletesen megszórtam a sajtokkal és a hagymás szalonnával. Ráhajtottam az üresen maradt felet, azaz "becsuktam a könyvet". Megkentem felvert tojással, majd körülbelül 1,5cm-es függőleges sávokban mákkal és szezámmal megszórtam. 


Az így kapott tésztát pizzaszeletelővel 2,5cm-es csíkokra vágtam. A tepsire tettem és megcsavartam. Érdemes a sütőlemezen csinálni, hogy a lehulló magokat ne veszítsük el. A rudakat olyan távolságra tettem, hogy legyen terük kelni, sülni. Mikor a tepsi megtelt, 15 percet kelesztettem a stanglikat. Azokat a részeket, ahol nem volt mag, tojással lekentem és magokkal megszórtam. Majd sütőbe tettem és körülbelül 18 perc alatt aranybarnára sütöttem. Közben a maradék tésztát is feldolgoztam és ugyanígy megsütöttem. 
Salátával és snidlinges tejföllel tálaltam.

Tipp: a szalonnát elhagyva készíthető húsmentesen is. Használhatunk más, általunk kedvelt magokat is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése