2020. március 28., szombat

Bryndzás nokedli

Ma, egy családunkban nagy népszerűségnek örvendő ételt készítettem második fogásnak. Végtelenül egyszerű, bár nem igazán fotogén, de isteni finom. 


Hozzávalók
A nokedlihez
200ml víz
1 tojás
1 mokkáskanál só
280-300g liszt (zabpehelyliszt, sima és tk. búzaliszt egyenlő arányú elegye)

A "szószhoz"
1-2 gerezd foghagyma, ízlés szerint
125g bryndza, juhtúró
150g tejföl

120g füstölt szalonna

A szalonnát apró kockákra vágtam és egy kis lábasban megpirítottam. Ha szükséges tegyünk alá kevéske zsírt. A maradék később kiváló lesz rántotta alá.
A tejfölt, bryndzát egy serpenyőbe tettem, összeolvasztottam, belezúztam a fokhagymát. Mikor forrni kezdett levettem a tűzről.
A szokásos módon nokedlitésztát készítettem. Közben vizet forraltam, sóztam és beleszaggattam a nokedlit. Takarékon 3-4 percig főztem, majd alaposan lecsepegtettem és a tejfölös bryndzába kevertem. (Nem, nem szoktam a nokedlit lemosni.) Tálalásig a nokedlifőző vízre állítottam a serpenyőt, így nem hűlt ki, míg a levest megettük. A pirított szalonna kockát mindenki magának szórta rá.
Csak annyit készítsünk, ami egy étkezésre elfogy, mert frissen igazán finom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése