2020. május 31., vasárnap

Epres tiramisu házi babapiskótával

Mondhatnánk, hogy ez egy sütés nélküli szupergyors recept. De ezt az állítást felülírja az a tény, hogy jelenleg kereskedelmi forgalomban nem lehet cukormentes, teljes kiőrlésű babapiskótát kapni. Viszont pár perc ráfordítással egyszerűen készíthetünk házilag is. Így el is hárult az akadály, hogy kávé helyett eperszósszal készítsünk epermisu-t.



Hozzávalók, körülbelül 20x25 cm-es tálhoz
A babapiskótához
3 tojás
90g liszt (30g sima búza, 60g tk. búza)
90g cukornak megfelelő édesítő, nálam nyírfacukor

A krémhez
500g mascarpone
350ml habtejszín
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi

200g friss eper a szószhoz
35ml víz
édesítő ízlés szerint
250g friss eper a töltelékhez és a díszítéshez




Az epret alaposan megmostam, lecsumáztam - kivéve pár szemet a díszítéshez.  Negyedeltem a szemeket. Elkészítettem  a szószt, ami kiváltja a kávét. 200g epret pici vízzel felfőztem és botmixerrel simára törtem. Édesítettem és félretettem hűlni.


A sütőt előmelegítettem 180 fokra, előkészítettem két sütőpapíros tepsit. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjéből a nyírfacukor felével tejföl sűrű habot vertem. A sárgáját a nyírfacukor felével fehéredésig kevertem, majd beleforgattam a fehérjét. Kis részletekben hozzászitáltam a lisztet és összekevertem.  A kész masszát 14mm-es sima csővel ellátott habzsákba tettem és baba formákat készítettem. Úgy alakítottam a méretüket, hogy a két baba egymás mellett olyan széles legyen, mint az edény, amiben a tiramisut össze fogom állítani.


Mikor az eperszósz kihűlt, a jéghidegre hűtött tejszínt kemény habbá vertem. A mascarponét keverőtálba tettem, elkevertem a negyedannyival, és beleforgattam a tejszínhabot. 
A forma aljában elkentem a krém harmadát, és szorosan rátettem egy sor, eperszószba forgatott babapiskótát. Megszórtam a negyedelt eper egyik felével, rátettem a második harmad krémet, majd újabb réteg piskótát, epret és végül a maradék krémet. Egy kanál segítségével megfodroztam, rácsorgattam a maradék szószt és rátettem a díszítéshez félretett eperszemeket. 
Hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek, ehhez minimum 3 órára van szükség, de még finomabb lesz, ha egy éjszakát áll.  


Tipp: Babapiskótából készíthetünk nagyobb adagot is, kiszárítva sokáig eláll és bármikor felhasználható hasonló réteges desszertekhez, pohárkrémekhez.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése