2020. május 21., csütörtök

Boci torta

A blog egyik legnépszerűbb süteményreceptje a "Búvár" túrós névre hallgató kakaós túrós muffin.  (lásd ide kattintva) Több éves recept, de még mindig kapok visszajelzéseket, hogy mennyire szeretitek! Van aki tepsiben süti, van aki a tésztáját használja tortaalapnak. Nemrég találtam egy hasonló ízvilágú recept, amit a napokban át is alakítottam kipróbálásra és mondhatom, jelesre vizsgázott. Végtelenül egyszerű, gyorsan összeállítható "bocifoltos" morzsasüti, így remélem azoknak is tetszeni fog, akik nem szívesen nyújtanak tésztát.
Ami fontos, hogy mindenképpen használjunk hozzá nagyon krémes túrót, esetleg mascarpone és tejföl egy-egy arányú keverékét.  




Hozzávalók, 25cm-es kivehető aljú piteformához
A tésztához
300g tk. búzaliszt  
12g sütőpor
35g kakaópor
150g puha vaj
100g cukornak megfelelő édesítő
1 tojás

A krémhez
500g krémes tehéntúró, szobahőmérsékletű
100g puha vaj
3 tojás szobahőmérsékletű
120g cukornak megfelelő édesítő
fél kezeletlen citrom héja
vaníliaőrlemény 
30g vaníliás krémpor (főzni való pudingpor)


A sütőt 180 fokra felmelegítettem. A tésztához szánt vajat robotgépbe tettem, kihabosítottam az édesítővel, tojással. Hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és kakaóport. Nem szabad tésztává gyúrni, morzsás állagú kell legyen.
Elkészíttetem a krémet. A vajat habosra kevertem az édesítővel, citromhéjjal, vaníliával, egyesével hozzáadtam a tojásokat, majd kisebb adagokban a túrót. Mikor a túró belekerül, ne keverjük gyorsan és sokáig, nem kell hogy levegős legyen, csak egynemű. Végül mehet bele a krémpor. 


A tészta háromnegyedét a formába tettem és egyenletesen szétterítettem benne úgy, hogy vékony rétegben kerüljön a forma oldalára is. Az alján habkártyával, a szélén kézzel belenyomkodtam a formába.
Ráöntöttem a túrós tölteléket, elsimítottam, majd rászórtam a "bocifoltokat", a morzsa félretett negyedét. 
Sütőbe tettem és 35 perc alatt megsütöttem. Ez az idő irányadó, sütőfüggő. Mikor kicsit kihűlt, levettem róla a tortakarikát. Akkor lehet szépen szeletelni, ha teljesen megdermedt, legalább 3-4 órát pihent hűtőben.


A recept amit átalakítottam a Hellrosagrau blogon található, ide kattintva érhető el.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése