2020. október 10., szombat

Túrófánk szilvaszósszal

Gombhoz a kabátot módon készült ez a túrófánk. Fonnyadozott a hűtőmben pár szem szilva, amit már senki nem akart megenni. Sajnáltam volna kidobni, így főztem belőle egy sűrű szószt, ami remekül passzol a fánkhoz. Tulajdonképpen bármilyen fánkhoz. 

Hozzávalók 

500g túró
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
fél mokkáskanál só
3 tojás
225g teljes kiőrlésű búzaliszt
12g sütőpor
olaj a sütéshez
 
300g magozott szilva
1 rúd fahéj
édesítő ízlés szerint
 

 
Először a szilvaszószt készítettem el. A szilvákat apró kockára vágtam, kevés vízzel és egy rúd fahéjjal összeforraltam.
A túrót krumplitörővel összetörtem, belekevertem a sót, tojást és a negyedannyit. Hozzáadtam  a sütőporos lisztet és összegyúrtam. Nedves kézzel diónyi golyókat formáztam és egy tálcára sorakoztattam őket. 
Serpenyőben olajat forrósítottam és forgatva aranybarnára sütöttem a fánkokat. Papírtörlős tálcára szedtem őket. Tálalás előtt megszórtam nyírfaporcukorral. 

Tipp: szilvaszósz helyett adhatunk mellé bármilyen más lekvárt és/vagy fahéjas porcukrot.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése