2020. október 3., szombat

Tejszelet

Jó néhány éve készítettem először tejszeletet, étkezési keményítővel. De tudom, hogy a keményítő sok diétázóból  ellenérzést vált ki (hogy miért, az vitatható egy zsíros krém esetén). Így olyan megoldást kerestem helyette, ami nem tartalmaz gyors szénhidrátot. Találtam is egy régi cukrász tortakrémet, amiből a tojást elhagyva kellemesen lágy, tejízű krém született két, pihe-puha piskótalap közé töltve.

 

Hozzávalók
A piskótához 
5 tojás
100g liszt (70g tk. és 30g sima búza)
15g keserű kakaópor
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam nyírfacukor
1 evőkanál étolaj
 
A krémhez
300ml tej, vagy 150ml víz 150ml habtejszín
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
25g zselatin 
 
450ml habtejszín
 
 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem egy sütőpapíros nagy tepsit. A tojásokat kettéválasztottam. Az fehérjét az édesítő felével tejföl sűrűségű habbá vertem. A tojássárgákat az édesítő másik felével fehéredésig kevertem. A fehérjét és az olajat beleforgattam a sárgájába, majd beleszitáltam és elkevertem a lisztek és a kakaópor elegyét. A masszát elsimítottam a sütőpapíros tepsin és 12 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. A kész piskótát vékonyan meghintettem liszttel és átfordítottam.
 


Míg a piskóta pihent a jéghidegre hűtött habtejszínt (450 ml) kemény habbá vertem. A vizet (150ml) és tejszínt (150ml) egy tapadásmentes lábasba tettem és csípős melegre melegítettem. Levettem a tűzről és beleszórtam a negyedannyival elkevert zselatint. Addig kevertem, míg a zselatin el nem olvadt, majd többször megkeverve langyosra hűtöttem. Addig kell hűteni, míg majdnem hideg és sűrű nem lesz. (Ha ezt a pillanatot elszalasztanánk, vízgőz felett olvasszuk meg kicsit a keveréket.) Ekkor több részletben beleforgattam a tejszínhabot. 
 
 
A piskótalapról lesepertem a lisztet és félbevágtam. Két 19x32cm-es lapot kaptam. Az egyik lapot bőrös felével felfelé sütőkeretbe tettem. Ráöntöttem a tölteléket, elsimítottam és rátettem a másik lapot, bőrével lefelé. Hűtőbe tettem és 3 órát állni hagytam, míg a krém megszilárdult. 
Körbevágtam, leemeltem róla a keretet és felszeleteltem.  

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése