2020. december 30., szerda

Tönköly ropi

Egy Facebook csoportban bukkantam erre a receptre, de kicsit jobban utánaolvasva rájöttem, hogy mindenki megsütötte már, csak én nem. Forrást nem is jelölnék meg, mert azt látom, hogy ugyanaz a verzió kering szó szerint,  jobbra-balra másolva, inkább leírom, nekem hogy vált be a legjobban. A receptben szereplő alkoholtól nem kell megijedni, nem érezni az ízén, és sütés közben elillan az alkoholtartalma. Hogy mivel lehet a bort helyettesíteni? Hát sörrel! 

Kislányom szerint teljesen olyan az íze mint a ropinak, és ugyanolyan jó ropogós! Vigyázat erősen addiktív! 

 

Hozzávalók

250g tönkölyliszt (75g sima, 175g tk. liszt)
6g sütőpor
100ml étolaj
100ml száraz fehér bor
1 mokkáskanál só
 
1 tojás  kenéshez
mák és szezám a szóráshoz

A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem két papíros tepsit. A liszteket elkevertem a sóval, sütőporral, hozzáadtam az olajat és a bort. Egynemű tésztát gyúrtam, amit két cipóba osztottam.   2-3mm vékony, 20cm széles téglalapra nyújtottam, alálisztezni nem szükséges, hisz a tészta elég zsíros. Megkentem felvert tojással, megszórtam szezámmal, kicsit lenyomkodtam és megfordítottam. A másik felét szintén lekentem, mákkal szórtam és lenyomkodtam. 15mm széles csíkokra vágtam, a tepsire tettem és megcsavartam. Mikor az első tepsi betelt, sütőbe tettem és 15 perc alatt megsütöttem. Vigyázat, könnyen megég! Elkészítettem a maradék tésztát is. Zárt dobozban jól eltartható, ha megéri...
 
 
Tipp: tönköly helyett használhatunk búza vagy graham lisztet. Mák és szezám helyett pedig finomra reszelt sajtot.
 
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése