2020. december 30., szerda

Újévi malackák

Úgy döntöttünk, idén leváltjuk a szokásos juhtúrós pogácsa malacokat (lásd ide kattintva)! Helyettük egy egyszerű kelt tésztába csavartunk bécsi virslit. Remek móka gyerekkel együtt készíteni, mindegyik malacka külön egyéniség lett.  

Egészségben, szeretetben bővelkedő új esztendőt kívánok nektek! Süssetek-főzzetek jövőre is velem!

Hozzávalók, 14 malackához 
350g liszt (100g sima, 250g tk. búza)
18g friss élesztő
200-220ml tej, vagy vizes tejszín
1 teáskanál só
1 evőkanál olívaolaj
 
4 szál bécsi virsli
1 tojás a kenéshez
szemes bors a díszítéshez
 
 
A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam, 45 percig kelesztettem. Előkészítettem egy papíros tepsit. A virsliket harmadoltam, negyedeltem, hogy különböző nagyságú malackákat tudjak velük készíteni.
Mikor  a kelesztési idő letelt  a tésztát lisztezett nyújtótáblára a borítottam. Óvatosan kinyomkodtam belőle a levegőt és kb egy cm vastagra nyújtottam. Akkora téglalapokra vágtam, hogy befedjék a virsliket úgy, hogy egy-egy cm kilógjon. Ez lett a malacok orra. Óvatosan, elvékonyítva rásimítottam a tésztát. A hátsó felüket pedig kerekre igazgattam. Leeső tésztaszélekből apró füleket vágtam, vékony, kunkori farkakat sodortam és felvert tojással ráragasztottam a malacokra. Borsból szemeket raktam. Egy hurkapálcával lyukat fúrtam az orrukba. Ha nincs hurkapálcánk egy kés is megteszi.
 
A megformázott malackákat 40 percig kelesztettem, lekentem tojással és 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem őket. A kész malacokat rácsra szedtem hűlni, majd langyosan mustárral tettem asztalra.
 


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése