2021. január 9., szombat

Húsos töltött tészta

A világ sok szegletében készítenek hússal töltött, vízben kifőzött, apró tésztabatyukat. Nevezhetjük őket húsos derelyének, raviolinak, pelmenyinek, maultaschennek - hosszú lenne felsorolni, hát még a vitába belemenni, hogy melyik hogyan autentikus, mi kell a töltelékbe, mi nem; pirítjuk-e, vagy sem; mivel tálaljuk, mivel nem... A variációk száma végtelen, de egy biztos, eredeztessük is bármely nemzet konyhájából, ez a tésztaétel mennyei és megéri a fáradtságot! 



Hozzávalók
A tésztához
150g durum tésztaliszt
150g teljes kiőrlésű búzaliszt
2 tojás 
fél mokkáskanál só
80ml hideg víz 

A töltelékhez
300g sertés hús, darálva
1 kisebb fej vöröshagyma
1 tojás
1-2 evőkanál hideg víz
bors

50g vaj
tejföl

A liszteket egy tálba szitáltam, hozzáadtam a sót, felvert tojásokat és a vizet kis részletekben adagolva összegyúrtam, míg a tészta össze nem állt. Ezután nyújtótáblára tettem és addig gyúrtam, míg selymes, kellemes tapintású nem lett. Ha szükséges pár csepp vízzel vagy durum liszttel lehet korrigálni az állagát. Fóliába csavartam és fél órát pihentettem. 
Míg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket. A hagymát nagyon finomra vágtam, hozzáadtam a húshoz, a tojással, vízzel együtt együtt. Sóztam, borsoztam. Alaposan összedolgoztam. 
 
 
A tészta harmadát levágtam és alaposan lisztezett nyújtótáblára tettem és 2mm vékonyra nyújtottam. 6cm-es kiszúróval köröket szaggattam. Mindegyik közepébe egy teáskanálnyi tölteléket tettem. A korongokat félbe hajtottam, széleiket alaposan összenyomtam, majd a két sarkot összecsippentettem. Lisztezett tálcára tettem. A leeső széleket összegyúrtam és a maradék tésztával együtt feldolgoztam. 
Az elkészült batyukat bő, sós vízben kifőztem, majd egy serpenyőben felolvasztott forró vajon kicsit átpirítottam. Tejföllel és snidlinggel tálaltam. 

Tipp: a nyers tésztákat lefagyaszthatjuk. Tejföl helyett tehetünk rá sajtszószt, gombaszószt, paradicsomszószt, reszelt sajtot. 


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése