2021. január 9., szombat

Mandulakrémes körtés galette

A számláló szerint mérföldkőhöz érkezett ma a receptgyűjteményem. A 400. recepthez. Fantasztikus szám, magam is alig hiszem el... 
Úgy gondolom, ezt megünnepelni legjobb az egyik kedvencemmel, egy galettel érdemes. Aminek az édes verziója szerintem a legeslegfinomabb akkor, ha frangipane-nal, süthető mandulakrémmel készül. A ropogós tészta és mandulaszeletek, a körte, a mandulakrém fantasztikusan finomak együtt!
 
 
Hozzávalók
A tésztához
200g liszt (60g sima, 140g tk. búza)
100g vaj
50g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítő
1 kanál citromlé
2-3 evőkanál jéghideg víz
fél kezeletlen citrom héja

A töltelékhez
100g őrölt mandula
80g vaj
40g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítő
15g tk. búzaliszt
2 tojás
1 evőkanál rum (elhagyható)
pár csepp mandula aroma
4 keményebb körte, Vilmost használtam
fél citrom leve
egy marék szeletelt mandula
 
 
A liszteket a kockára vágott, hideg vajjal,  késes aprítóba tettem és elmorzsoltam (készíthetjük kézzel is). Tálba öntöttem, hozzáadtam, citromlét, édesítőt, kis részletekben hideg vizet, majd gyors mozdulatokkal összegyúrtam. A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és egy egyenletes vastagságú, kb. 15 cm átmérőjű korongot formáztam belőle. Egy lapos tányért liszttel meghintettem ráhelyeztem a tésztát és letakarva fél órára hűtőbe raktam.
Míg a tészta pihent, elkészítettem a mandulakrémet. A puha vajat habosra kevertem a negyedannyival,  tojásokkal (amiből egy evőkanálnyit félretettem a kenéshez) hozzáadtam a mandulát, lisztet, rumot, mandula aromát. Magas fokozaton addig kevertem, míg a frangipane laza és homogén nem lett.
 
 
A körtéket meghámoztam, félbe vágtam, közepüket karalábévájóval kiszedtem. Bevagdostam őket úgy, hogy a felső részük egyben maradjon, hogy legyezőszerűen szétteríthetők legyenek. Citromos hideg vízbe tettem őket, hogy felhasználásig ne barnuljanak meg. 
A sütőt 180 fokra felmelegíttettem. Előkészíttetem egy sütőpapíros tepsit.
A tésztakorongot lisztezett nyújtótáblán körülbelül 3mm vékony, ovális alakra nyújtottam, áttettem a tepsire. 3 cm-es peremet hagyva egyenletesen elkentem rajta a mandulakrémet és rátettem a lecsepegtetett fél körtéket. A tészta szélét felhajtottam hajtottam, a félretett tojással lekentem, szeletelt mandulával megszórtam és sütőbe tettem. 40 perc alatt aranybarnára sütöttem. 
 
 
A frangipane Michel Roux: Desserts - Meine Leidenschaft (Christian Verlag, München, 1995)  című könyvében lévő recept átdolgozása
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése