2021. január 17., vasárnap

Fahéjas kekszes almatorta

Almás pitét sütöttem némi blikkfanggal. A tészta egy részéből fahéjas csigákat készítettem és ezzel fedtem be  a sütemény tetejét. A ropogós tészta alatt egy krémes töltelék bújik meg. Fontos, szánjuk rá a vajat, mert semmi mással nem lesz ilyen finom!

 

Hozzávalók, 24 cm-es kivehető aljú piteformához

A tésztához
400g liszt (120g sima, 280g tk. búza)
200g hideg vaj
100g porcukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
fél kezeletlen citrom héja
1 L-es tojás
2-3 evőkanálnyi tejszín
 
A kekszhez
20g lágy vaj
25g cukornak megfelelő édesítő, nyírfaporcukrot használtam
fahéj, őrölt kardamom, ízlés szerint

A töltelékhez
800g alma, hámozott súly
fél citrom leve
35g vaj
fahéj, ízlés szerint
200ml víz
30g vaníliás pudingpor 
negyedannyi ugyanannyi, ízlés szerint, ha szükséges
 
 
A tészta hozzávalóiból linzert gyúrtam. A hideg, felkockázott vajat elmorzsoltam a lisztekkel, praktikus késes aprítót segítségül hívni. Hozzáadtam a negyedannyit, citromhéjat, a tojást - amit előzetesen felvertem és egy evőkanálnyit félretettem a kenéshez - és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Ha szükséges adjunk hozzá tejszínt. (A linzertészta készítés aranyszabályairól, a tésztahibák javításáról ide kattintva olvashatsz.) A tésztát műanyag dobozban, lefedve hűtőbe tettem.

Az almát meghámoztam és apró kockákra vágtam és citromlével meglocsoltam. Egy tapadásmentes edényben megolvasztottam a vajat és félpuhára pároltam az almát rajta. Közben a krémport kevés vízzel elkevertem, a maradék vizet felforraltam, majd a vizes krémporral besűrítettem. Ezt az alapot hozzáforgattam az almához és negyedannyival, fahéjjal ízesítettem. Hűvös helyre tettem kihűlni.
 
 
A tésztából lecsíptem a felét, 3mm vékonyra nyújtottam, kibéleltem vele a formát és hűtőbe tettem. A maradék tésztát körülbelül 25x37cm-es téglalappá nyújtottam. Vékonyan megkentem vajjal, megszórtam nyírfaporcukorral, fahéjjal és feltekertem. Mélyhűtőbe tettem 20 percre.
A sütőt 180 fokra felmelegítettem. Az almatölteléket elsimítottam a formában. A fahéjas tekercset vékony szeletekre vágtam és körben az alma tetejére sorakoztattam. Vékonyan lekentem a félretett tojással és 50 perc alatt megsütöttem.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése