2021. január 20., szerda

Barna vajas, lekváros teasütemény

Egy svéd blogon találtam ezt az egyszerűségében fantasztikus teasüteményt és mikor végre jutott időm alaposabban megnézni nagyon megörültem a receptnek, egyfelől mert  barnára sütött vajjal készül. Ezzel a módszerrel pedig egy évek (mit évek, évtized) óta hiányzó karamelles ízt lehet elérni. Nem csak az íze, de az illata is csodálatos, áfonyalekvárral pedig egyenesen mennyei. Másfelől pedig azért azért örvendetes, mert végre értelmet nyert a kihasználatlanul heverő mini muffinformám.


Hozzávalók, 24 darabhoz 
250g vaj
60-80g porcukornak megfelelő édesítő, attól függően, hogy  a lekvárunk milyen édes
5g sütőpor
250g liszt (75g sima, 175g tk. búza)
1 teáskanál vanília őrlemény

150g savanykás gyümölcslekvár, áfonyalekvárt használtam
nyírfaporcukor a díszítéshez, elhagyható
 
 
Először a barna vajat készítettem el. A vajat kockákra vágtam, egy tapadásmentes fehér bevonatú lábosba tettem és közepes hőmérsékleten, folyamatosan kevergetve melegíteni kezdtem.  Előbb habos lett, majd  a benne lévő tejfehérje apró barna pöttyökké karamellizálódott. Ekkor a tűzről levettem és azonnal átöntöttem egy fém tálba. Ezzel megakadályoztam, hogy a forró lábasban tovább süljön, esetleg megégjen. (Ha nincs világos bevonatú edényünk, készítsünk a tűzhely mellé egy fehér tányért és kanalat, próbálgatni, hogy megfelelő-e a vaj színe.) 
 

Amikor a vaj teljesen kihűlt a sütőt 180 fokra melegítettem. Belekevertem a vajba az édesítőt, sütőporral vegyített lisztet és a vaníliát. A tésztát 24 egyenlő részre osztottam (22g) és golyókat formáztam, amiket egyenesen beletettem a formába. A tészták közepébe egy-egy, körülbelül 2,5 cm-es lyukat fúrtam. Erre legalkalmasabbnak a lisztbe mártott nokedliszaggató bizonyult. Minden mélyedésbe 1-1 teáskanál lekvárt tettem. Sütőbe tettem és 15 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. A tészta melegen kicsit lágy, akkor jó, ha kezd barnulni. Langyosan egy tálca felett átfordítottam és óvatos mozdulatokkal kiütögettem a a formából. 

Tipp: ha nincs gyümölcslekvárunk főzzünk fel mirelit bogyós gyümölcsöt kevés vízzel, édesítsük, ha szükséges. 




Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése