2021. április 11., vasárnap

Rumos mascarponehabos torta

Ez a torta tulajdonképpen tiramisunak indult, de végül a lánykám kedvéért kihagytam belőle a kávét és mondhatom, egyáltalán nem bántam meg! Bár a csokoládés lapok önmagunkban is szuper szaftosak, pici rumos sziruppal megkenve, a mascarponehabbal pazar összhangban vannak.


 Hozzávalók, 18 cm-es tortaformához

70g tk. búzaliszt
30g étkezési keményítő, vagy sima liszt
6g sütőpor
4 tojás
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam nyírfacukor
50g étcsokoládé, 74%-os
30g vaj 
kevés vaj és liszt a forma előkészítéshez

A krémhez
500g mascarpone
300ml habtejszín, 30%-os
50g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi

A sziruphoz
50ml hideg víz
15g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
rum vagy rumaroma, ízlés szerint

Kakaópor a díszítéshez
 
 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a tortaformát vékonyan kivajaztam, liszteztem. A csokoládét fém tálkába tördeltem, és a vajjal együtt, vízgőz felett, megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy ne forrósodjon fel. Közben kimértem a liszteket és elvegyítettem a sütőporral.
A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét az édesítő felével tejföl sűrű habbá vertem. A sárgáját az édesítő másik felével fehéredésig kevertem, majd folyamatos keverés közben belecsorgattam a csokis vajat. Beleforgattam a tojásfehérjét, több részletben hozzászitáltam és kevertem a lisztes sütőport. A korpát is beledobtam, a cél a massza levegőssé tétele és nem a rostok kiszitálása! A masszát belesimítottam a formába és 45 perc alatt megsütöttem. A sütési idő sütőfüggő, irányadó. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. A piskótát a formában hagytam hűlni, langyosan vágtam ki a karikából.
 

A teljesen áthűlt felvertet 3 lapba vágtam. A sziruphoz a  hideg vizet elkevertem az édesítővel és rummal/aromával ízesítettem. A mascarponét és az édesítőt keverőtálba tettem, több részletben hozzáöntöttem a tejszínt, lassú fokozaton simára kevertem, majd közepes tempóban habbá vertem. A krém harmadát 14-es sima csővel ellátott habzsákba szedtem.
Az első lapot tortatálra tettem, megkentem sziruppal és szélétől indulva, gömböket formázva rányomtam a krémet. Rátettem a második lapot, és ugyanígy szirupot és a krém második harmadát, majd a harmadik lapot, szirupot és krémet. Hűtőbe állítottam és 2 órát pihentettem. Tálalás előtt megszórtam kakaóporral. 


Tipp: Ha a torta felnőtteknek készül, tehetünk a krémbe is rumot. Rumos szirup helyett megkenhetjük a lapokat édesített eszpresszóval is. 
Ha nincs habzsákunk, kenjük a lapokra a krémet. A torta tetejét egy kanál segítségével "fodrozzuk" ki például  így.
 

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

1 megjegyzés: