2021. június 19., szombat

Cukkinigolyók tepsis új burgonyával

Nem terveztem bejegyzést írni erről a vacsoráról, de többen kértétek, ezért leírtam hogy készült. Mivel a spárgaszezonból erősen kifelé tartunk, ezért készíthetjük nélküle is.

Hozzávalók

Cukkinigolyókhoz
500g cukkini
100g sárgarépa
1 nagy tojás 
100g cheddar
100-120g tk. zsemlemorzsa
1-2 gerezd fokhagyma
bors
olaj

A tepsis burgonyához
500g apró új burgonya
250g zöld spárga
1 nagy fej lila hagyma
pár levél zsálya, elhagyható
olaj
 
 
A répát meghámoztam, a cukkinik végeit levágtam, megmostam és nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Sóztam és 15 percet pihentettem. 
A zsemlemorzsát, tojást, reszelt sajtot, zúzott fokhagymát, egy keverőtálba tettem. Hozzáadtam a jól kicsavart répás cukkinit, borssal ízesítettem. Pár percet pihentettem, míg a morzsa  megszívta magát. Ha túl lágynak, nedvesnek éreznénk, adjunk hozzá még zsemlemorzsát. Nedves kézzel 25g-os, diónyi golyókat formáztam és forró olajban kisütöttem őket. A golyók süthetők sütőben is, olajjal lespriccelve, forgatva.

A sütőt 200 fokra előmelegítettem. Az alaposan megmosott krumplit negyedeltem, sütőpapíros tepsire tettem, sóztam és kevés olajban megforgattam. 20 percig sütöttem, majd hozzáadtam a megtisztított kb 3-4 cm-es darabokra vágott spárgát, cikkekre szelt lila hagymát, zsályát. További 15 percig sütöttem, majd légkeveréssel picit megpirítottam.
Snidlinges tejföllel tálaltam. 
 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése