2021. július 11., vasárnap

Csokis meggyes mini cupcake

Régóta tervezgettem ezt a cupcake-t, a meggyszezonra és egy hűvösebb hétvégére vártam vele. Az előbbi itt van, a hűvös részben. Így a muffinokat hűtőben is lehűtöttem, a krémet pedig a lakás egy enyhébb szegletében dresszíroztam rá a sütikre. 
Ha nincs mini formánk, készíthetjük 12-es formában is. Ebből a mennyiségből 8 nagy muffin lesz. A krém elhagyható, helyette megszórhatjuk a sütik tetejét durvára vágott dióval, mogyoróval. 

 

Hozzávalók, 24 mini vagy 8 normál muffinhoz

A tésztához
120g tk. búzaliszt
5g sütőpor
10g kakaópor 
35g étcsokoládé, 85%-osat használtam
75g cukornak megfelelő édesítő
2 L-es méretű tojás
100g vaj
70ml tej
24 szem meggy, magozva
kevés vaj és liszt a forma előkészítéséhez
 
A krémhez
250ml tej
25g vaníliás krémpor (főzős pudingpor)
100g puha vaj
60g cukornak megfelelő édesítő
250g mascarpone
100g étcsokoládé, 85%-os
meggy a díszítéshez
 
 
Először elkészítettem a krémhez az alapot. A krémport egy tapadásmentes lábasba tettem, csomómentesre kevertem a tejjel és folyamatosan keverve megfőztem. Fóliával lefedtem a felületét és félretettem hűlni. 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A muffinformát vékonyan kivajaztam, liszteztem.
Kimértem és összevegyítettem a lisztet, sütőport, kakaót, a csokit apró kockákra vágtam. Egy porcelán tálba tettem a vajat, mikróban megolvasztottam. Hozzáadtam az édesítőt, tojásokat, tejet és simára kevertem. Beleszitáltam a lisztes keveréket (a cél nem a korpa kinyerése, csak a liszt levegőssé tétele!), hozzáadtam a csokit és összekevertem. A tészta felét habzsákba tettem, félig töltöttem a formákat, mindegyikbe dobtam egy-egy szem meggyet, majd befedtem a maradék masszával. Sütőbe állítottam és 17 perc alatt megsütöttem. A sütési idő sütőfüggő, irányadó, ellenőrizzük tűpróbával. A kész muffinokat a formában hagytam kicsit, majd rácsra szedtem kihűlni. Langyosan hűtőbe tettem őket, hogy teljesen hidegek legyenek, mikor rájuk kerül a krém.
 
 
A csokoládét fém tálkába tettem és vízgőz felett megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy ne legyen túl meleg! A puha vajat habosra kevertem az édesítővel, kis részletekben hozzáadtam a pudingot, majd a mascarponét, végül belecsorgattam a csokit. A krémet 8-as csillagcsővel ellátott habzsákba tettem és felspricceltem a muffinokat. Egy-egy száras meggyel díszítettem őket. 

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése