2021. szeptember 19., vasárnap

Csokis diós keksz

Hónapok óta nem sütöttem kekszet, de most, hogy beköszöntött a hűvös idő, jól esik a kekszes dobozért nyúlni és a benne lapuló uzsonnához egy meleg italt elkortyolni.  
Nevezhetnénk akár csoki chipsnek is ezt a kekszet, de a diót és a csokit nem durvára vágva tettem bele, hanem késes aprítóban megpörgetve.

 


Hozzávalók

150g tk. búzaliszt
2g sütőpor
125g puha vaj 
100g cukornak megfelelő édesítő
1 tojás
100g dió
50g étcsokoládé 
 
 
A diót késes aprítóba tettem és megdaráltam, ugyanígy apróra vágtam a csokit is. A  puha vajat elkevertem az édesítővel, hozzáadtam a tojást, beleforgattam a sütőporos lisztet, végül a diót és a csokit. 
A tésztát két részre osztottam és kb 5 cm átmérőjű rudakat formáztam. A rudakat fóliába csavartam és fél órára mélyhűtőbe tettem, hogy kicsit megdermedjen.
A sütőt 180 fokra melegítettem és előkészítettem két papíros tepsit. A tésztarudakat recés késsel 5mm vékony korongokra vágtam és a tepsire sorakoztattam. Sütés közben picit terül a tészta, hagyjunk a kekszek között legalább 2-2cm helyet. A kekszek körülbelül 12 perc alatt sülnek meg, de ez sütőfüggő. Vigyázzunk, mert könnyen megég.
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése