2024. augusztus 9., péntek

Áfonyás muffin

Morzsaimádatom folytatásaként ez a vajas, áfonyás muffin kapott most egy extra ropogós, zabpelyhes réteget. Természetesen a morzsa elhagyható, vagy vágott olajos magokra cserélhető. A tíz darab nem elírás, azt szerettem volna, hogy szép magas, a formából szinte kicsorduló tésztájú sütijeim legyenek.


Hozzávalók, 10 muffinhoz 

A tésztához
250g liszt (75g sima, 185g tk. búza)
2 csapott teáskanál sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
1 mokkáskanál fahéj/ ízlés szerint
1 kezeletlen citrom héja
125g olvasztott vaj 
1 tojás
150ml tej (vagy vizes tejszín)
130g tejföl
120g cukornak megfelelő édesítő
 
A morzsához
35g puha vaj
35g tk. búzaliszt
20g cukornak megfelelő édesítő
20g nagyszemű zabpehely
 
200g áfonya 
 

 
A morzsához a puha vajat elmorzsoltam a liszttel, édesítővel, hozzáadtam a zabpelyhet. Hűtőbe tettem. A finom, vajas, gyümölcsös sütemény megkoronázása a fahéjas, ropogós tészta.

A sütőt 180 fokra melegítettem és előkészítettem a muffinformát a kapszlikkal.

A szárazanyagokat egy tálba mértem és összekevertem. Egy másik, nagyobb keverőtálban megolvasztottam a vajat, hozzáadtam a tojást, édesítőt, tejet és tejfölt. Simára kevertem, majd beleforgattam a szárazanyagos keveréket, végül az áfonyát. A tésztát habzsákba tettem és a formákba nyomtam. Habzsák híján adagoljuk kanállal. A sütik tetején szétosztottam a morzsát , sütőbe tettem és 25 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, ellenőrizzük tűpróbával, hogy a sütemény megsült-e. A kész muffinokat rácsra tettem kihűlni. 

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése