2015. január 10., szombat

Sajtos roló

Hónapok óta hevert egy bontatlan rolócső készlet a fiókomban. Ma elérkezett az ideje, hogy házi, teljes kiőrlésű liszttel készült vajas tésztával felavassam.


Hozzávalók 12 db 10cm-es rolócsőhöz
350g vajas tészta, elkészítés itt

A sajtkrémhez
150g trappista sajt
150ml tej
2 tojás sárgája
30g zabpehelyliszt
80g vaj
ízlés szerint só

1 tojás a kenéshez

50g trappista sajt a rolók végére

A sütőt előmelegítettem 240 fokra. A vajas tésztát lisztezett nyújtótáblán 2mm vékonyra nyújtottam és lekentem a felvert kenőtojással. Tésztavágóval 2cm-es csíkokra vágtam és a rolócsőre tekertem úgy, hogy a tésztaszélek fedjék egymást. 


Papíros sütőlemezre tettem, ismét lekentem tojással és a forró sütőben megsütöttem. A megsült rolókat még forrón lehúztam a rolócsőről.


Elkészítettem a sajtkrémet. A zabpehelylisztet simára kevertem a tejjel és tojások sárgájával, majd beletettem a lereszelt sajtot, sűrűre főztem és kihűtöttem. 
A vajat robotgéppel kihabosítottam és apránként hozzáadtam a sajtos masszát, amit picit még megsóztam. A kész sajtkrémet nyomózsákba tettem, és beletöltöttem a rolókba úgy, hogy a krém kicsit kilátszódjon. A végeket reszelt sajtba mártottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése