2015. november 3., kedd

Kuglóf, házi nutellával

Azt hiszem, nem kell különösebb bevezető ennek a kuglófnak, hisz a csokoládé és mogyoró önmagukban meggyőző alapanyagok! Hát még együtt! 


Hozzávalók/22cm-es kuglófformához
A mogyorókrémhez
200g törökmogyoró
50g nyírfa porcukor
50g puha vaj
50g cukormentes tejcsokoládé
50g 75%-os étcsokoládé

A tésztához
500g liszt (150g rétes, 150g zabpehely, 200g tk. búza)
30g búzasikér
25g friss élesztő
200ml tejszín
150ml víz
60g olvasztott vaj
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam 8 pötty édesítő, pár csepp vízben feloldva
1 kezeletlen citrom héja
 diónyi vaj és kicsi liszt a forma előkészítéséhez

A díszítéshez
30g törökmogyoró
70g 75% étcsokoládé
1 teáskanál étolaj


A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mértem, és lágy, jól formázható tésztát gyúrtam. Kelesztőtálba tettem, lefedtem és 40 percig pihentettem.
A mogyorót száraz serpenyőben, folyamatosan mozgatva megpirítottam. Papírtörlős tálcára tettem és ledörzsöltem a héját, majd kávédarálóval finomra őröltem. Közben a csokoládét egy fém tálkába tördeltem és vízgőz felett megolvasztottam. A finomra őrölt mogyorót összekevertem a puha vajjal, porcukorral, majd folyamatosan keverve hozzáadtam a csokoládét. Botmixerrel átkevertem, míg finomabb nem lett, majd hűtőbe tettem.
A kuglófformát vékonyan kivajaztam, liszteztem. A megkelt tésztát lisztezett nyújtótáblára borítottam, 3 részre osztottam. 3mm vékonyra, téglalap alakúra nyújtottam, egyenletesen elkentem rajta a mogyorókrém harmadát, majd felcsavartam. A kuglófformába helyeztem mint egy gyűrűt. A tésztavégeket kissé összecsippentettem. Ugyanígy elkészítettem a másik két tésztadarabot és a formába tettem. Bő fél óráig kelesztettem, majd 180 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt megsütöttem. Időközben a tetejét leterítettem alufóliával, hogy a teteje ne égjen meg.
A kisült kuglófot pár percig a formában hagytam, majd rácsra borítottam. Mikor kihűlt a díszítéshez szánt csokoládét megolvasztottam, az olajjal simára kevertem, a süteményre öntöttem, majd megszórtam durvára vágott mogyoróval.


Tipp: A házilag készített, cukormentes nutella, egy szép üvegbe téve remek ajándék lehet. Ez esetben a vaj helyett használjunk semleges ízű növényi olajat.


1 megjegyzés: