2019. május 7., kedd

Pizzás csiga II.

A blog (h)őskorában hoztam már egy pizzás csiga receptet (Lásd itt). Az azóta eltelt több mint 4,5 évben  törvényszerűen változott a felhasznált alapanyagok köre. Például már csak elvétve használok hozzáadott sikért - mint a korábbi receptben -, ennél fogva kikerült a kelt tésztákból a zabpehely liszt. Nem tudom az extra sikérrel kapcsolatos ellenérzésemet tudományos cikkekkel alátámasztani, ez egy olyan döntés részemről, amit csupán a péksüteményeim puha, szellős állagával tudok igazolni. Illetve ezekkel cáfolni azt az állítást, hogy hozzáadott sikér nélkül nem lehet jó teljes kiőrlésű kelteket sütni.
Továbbá törekszem rá, hogy mindenki számára elérhető komponensekre épüljenek a receptek, így mellőzöm a durum lisztet is. 
Egy dolog azonban biztos maradt a pizzás csigákkal kapcsolatban, a lehetséges töltelékek száma végtelen, hideg-melegen egyaránt finom!


Hozzávalók
A tésztához
400g liszt (100g sima, 300g tk. búza)
220-240ml langyos víz
20g friss élesztő
30ml olíva olaj
1 teáskanál só

A töltelékhez
Paradicsomszószhoz
1 közepes fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma, ízlés szerint
240g/1 doboz darabolt paradicsom paradicsomlében, szezonban friss
frissen őrölt bors
kevés olaj

150g füstölt, főtt tarja
250g barna csiperke
2 szál újhagyma
100g mozzarella
80g trappista
oregano


Először a paradicsomszószt készítettem el. A hagymát finomra vágtam és kevés olajon megfonnyasztottam, rádobtam a zúzott fokhagymát és rövid ideig együtt pirítottam. Vigyázzunk, a fokhagyma könnyen megég! Felöntöttem a paradicsommal és sűrűre főztem.
A gombát apró kockákra vágtam és kevés olajon megpirítottam, sóztam, borsoztam. A paradicsommal együtt félretettem hűlni.
A tészta hozzávalóit a dagasztógépem üstjébe mértem és selymes, lágyabb tésztát gyúrtam. 40 percig lefedve kelesztettem. Míg a tészta pihent, karikára vágtam az újhagymát, apró kockákra a tarját, és finomra reszeltem a trappistát.


A hólyagosra kelt tésztát lisztezett nyújtótáblára borítottam, enyhén kinyomkodtam belőle a levegőt, majd két egyenlő részre osztottam. Körülbelül 4-5mm vékony, téglalap alakra nyújtottam, megkentem paradicsomszósszal, rászórtam a gombát, hagymát, tarját, rámorzsoltam a mozzarella felét, végül meghintettem oreganoval. A szélesebbik oldalától felcsavartam és 2cm széles szeletekre vágtam. A csigákat papíros sütőlemezre fektettem úgy, hogy legyen terük kelni és ne süljenek egybe. Ugyanígy elkészítettem a tészta másik felét is.
20 percig kelesztettem, majd minden korong tetejére egy-egy csipet reszelt trappistát tettem. 180 fokra előmelegített sütőben körülbelül 20 perc alatt pirosra sütöttem. A csigákat rácsra tettem kihűlni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése