2019. június 21., péntek

Csirke gyros görög salátával

Aki csak egyszer is megtapasztalta a görög életérzést, az ékszerdoboz szigeteket, a tengert, a szelet, az emberek kedvességét és a fantasztikus ételeiket azt örökre rabul ejti ez a koncentrált csoda. Ebből próbáltam megidézni egy vacsora erejéig pár pillanatot. Frissen sütött pitába csavartam roston sült csirkét, sok-sok zöldséggel, fetával és pár szem olajbogyóval. 


Hozzávalók, 8 adaghoz
A pitához
300g liszt (90g sima, 210g tk. búza)
180-200ml langyos víz
10g friss élesztő
3 evőkanál olíva olaj
1 csapott teáskanál só

A csirkéhez
350g csirkemellfilé, egy pár
120g görög joghurt
2 gerezd fokhagyma

kevés olaj a sütéshez

1 kígyó uborka
1 tv* paprika
4 közepes paradicsom
3 szál új lilahagyma, vagy egy nagy fej
olívaolaj
olajbogyó
100g feta elmorzsolva
görög joghurt
fokhagyma ízlés szerint


A csirkemellfilét körülbelül 1cm vastag szeletekre vágtam, sóztam. Egy tálban elkevertem a joghurtot, zúzott fokhagymát és beletettem a húst úgy, hogy a pác mindenütt bevonja. Lefedve hűtőbe tettem. Ha tehetjük készítsük el pár órával korábban.
A tészta hozzávalóit a dagasztógép üstjébe mértem és lágyabb tésztát gyúrtam. Akkor jó, ha jól kidolgozott, felülete selymes, kézhez nem ragadó. Letakarva pihentessük minimum  30 percig, de akár állhat egy órát is.
Közben előkészítettem a zöldségeket. A megmosott, szárazra törölt uborkát, paradicsomot, paprikát kockákra, a hagymát karikákra vágtam. Kevés olíva olajjal meglocsoltam és átforgattam. Hűtőbe tettem. Az öntethez a joghurtba belekevertem a zúzott fokhagymát.


A tésztát 8 darabra vágtam és kigömbölyítettem. Pár percet vártam, hogy a sikérszálak pihenjenek, majd lisztezett nyújtótáblán egyenletes vastagságú kerek lappá nyújtottam és forró serpenyőben/palacsinta sütőben mindkét oldalát megsütöttem. A sütéskor lehulló lisztet seperjük ki az edényből. A kész pitákat nedves papírtörlővel letakartam, míg az összes el nem készült. 
A csirkemellfiléket kevés olajon hirtelen kisütöttem majd csíkokra vágtam.


Az előkészített zöldségeket, olajbogyót, fokhagymás joghurtot, elmorzsolt fetát, húst és a fetát az asztalra tettem, így mindenki kedvére készíthette a saját gyrosát. 


Tipp: adhatunk a gyros mellé tzatzikit - joghurtos fokhagymás uborka salátát -, akár kevés mentával megbolondítva is.
Joghurtos pác helyett készíthetjük a húst házi gyros fűszerkeverékkel is. Receptjét lásd ide kattintva.
A pita jól fagyasztható, más töltelékkel is tölthető, kenyérhelyettesítőnek, melegszendvics alapnak is kiváló.
* a tv paprika, természetesen nem a gasztro csatorna, hanem tölteni való paprika! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése