2019. június 3., hétfő

Vakondtúrás torta

Nem, ez nem egy kertészeti szaklap, hogyan szabaduljunk meg kertünkben garázdálkodó vakondtól című cikke, hanem egy isteni desszert mascarpone habbal, eperrel és földet imitáló, szaftos, kakaós piskótával! Az eredeti Maulwurfkuchen banánnal készül, de IR-esként, ráadásul eperszezonban magától értetődő, hogy lecseréljük! 


Hozzávalók, 24cm-es tortaformához
A piskótához
250ml forró víz
50g keserű kakaópor
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi

125g puha vaj
100g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
2 szobahőmérsékletű tojás
220g liszt (60g sima, 160g tk. búza)
fél teáskanál sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál vanília őrlemény
kevés vaj és a liszt a forma előkészítéséhez

A krémhez
500ml 30%-os zsírtartalmú habtejszín
250g mascarpone
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
40g, 2 csomag Dr Oetker Expressz Zselatin Fix
kb. 300-400g közepes szemű eper


A tortakarika aljába papírt szabtam, oldalát vékonyan vajaztam, liszteztem. A kakaóport egy tálba szitáltam, beletettem a negyedannyit és ráöntöttem  a forrásban lévő vizet. Simára kevertem és félretettem hűlni. 
Amikor a kakaós alap kihűlt, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A puha vajat a negyedannyival kihabosítottam, egyenként hozzáadtam a tojásokat és lassú fokozaton keverve beleöntöttem a kakaós keveréket. Beleforgattam a vaníliát és a lazítókkal elkevert lisztet. A masszát a formába simítottam és 45 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. 15 percig a formában pihentettem, majd áttettem egy tortadeklire. Használhatunk helyette lapos, perem nélküli tányért is.


Amikor a piskóta teljesen kihűlt a zselatin fixxel kemény habbá vertem a jéghidegre hűtött tejszínt. Míg a tejszín készült, az epret megmostam, a csumáját levágtam és papírtörlőn megszárítottam. A mascarponét alaposan összekevertem a negyedannyival.
A tortalap tetejét körülbelül 1,5 cm magasan levágtam és egy tálba tettem, majd 1,5 cm peremet hagyva kiszedtem a közepét. 


A levágott felső és a kieső belső részt összemorzsoltam, ez lesz majd a vakondtúrásunkhoz a "föld".
A mascarponeba beleforgattam a tejszínt és vékony rétegben megkentem vele az előkészített piskótát, majd rápakoltam az epreket. A közepére ne tegyünk, mert képtelenség szépen felszeletelni.


A krémet ráhalmoztam, habkártyával elsimítottam, majd a morzsával befedtem. Legkönnyebb tortadeklivel felemelni és a morzsás tál felett tartva, forgatva rányomkodni. Mikor ezzel elkészültem átcsúsztattam egy tortatálra. Tálalásig hűtőbe tettem.
A kevés megmaradt morzsa kiváló alap pohárkrémhez. 



A kakaós piskótához Nigella's devil's food cake receptjét használtam, némi módosítással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése