2019. augusztus 29., csütörtök

Bounty csiga II.

Megállíthatatlanul közeleg az iskolakezdés. És vele a kérdés, mi kerüljön az uzsonnás dobozba? A válasz: Bounty csiga! Csokis, kókuszos, isteni finom!


Hozzávalók
A krémhez
400ml kókusztej
60g kókuszreszelék
30g étkezési keményítő
50 ml víz
50g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi
50g 85%-os étcsokoládé

A tésztához
350g liszt (100g sima, 250g tk. búza)
25g kakaópor
12g friss élesztő
1 tojás
160-180ml vizes tejszín, vagy kókusztej
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi
50g olvasztott vaj


Először a krémet készítettem el. A kókusztejet, kókuszt, negyedannyit egy tapadásmentes edényben melegíteni kezdtem. A keményítőt vízzel simára kevertem. Mikor a kókusztejes keverék forrni kezdett a keményítővel besűrítettem. Folpack fóliával letakartam és félretettem hűlni. 
A tészta hozzávalóiból selymes, lágy tésztát gyúrtam. A folyadék egy részét tartsuk vissza és csak akkor adjuk a tésztához, ha szükséges.  A tésztát 45 percig kelesztettem. Közben a csokoládét apró kockákra vágtam.


A megkelt tésztát enyhén lisztezett nyújtótáblára tettem, kissé kinyomkodtam belőle a levegőt, majd 3mm vékony téglalappá nyújtottam. Egyenletesen elkentem rajta a kihűlt kókuszkrémet, megszórtam a csokoládéval, majd felcsavartam. 1,5cm-es darabokra vágtam és papíros sütőlemezre tettem őket, ügyelve rá, hogy legyen terük kelni, ne érjenek össze. 


A sütőt 180 fokra melegítettem. A csigákat 20 percig kelesztettem, majd körülbelül 25 perc alatt megsütöttem. Rácsra tettem kihűlni.


A Bounty csiga korábbi verziója ide kattintva érhető el.

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalát, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése