2019. december 23., hétfő

Mogyorós csók

Néha sokat töprengek, hogyan is vezessek fel egy-egy receptet. Szerintem nem kell hosszasan bizonygatnom, hogy a pörkölt mogyoró naranccsal és csokival fenomenális. Úgyhogy helyette elmondom, hogy a másik szépségért, a kék  horgolt csillagért Édesanyámnak tartozom köszönettel! Tőle kaptam, kapom ezeket a megfizethetetlen kiegészítőket és még egy nagyon fontos dolgot. A dolgokba való szenvedélyes belefeledkezés képességét és a kreativitást, ami nélkül azt hiszem ez az oldal nem létezne!


Hozzávalók
180g liszt (50g sima, 130g tk. búza)
1,5 mokkáskanál sütőpor
80g pörkölt, darált török mogyoró
120g puha vaj
70g porcukornak megfelelő édesítő, nálam őrölt nyírfacukor
1 szobahőmérsékletű tojás
1 kezeletlen narancs héja
1-2 evőkanál narancslé

60g étcsokoládé
pár csepp napraforgó olaj


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A puha vajat a porcukorral kihabosítottam, hozzáadtam a tojást. Összekevertem a liszteket, sütőport, mogyorót, narancshéjat, majd beleforgattam a vajas részbe. Annyi narancslét adtam hozzá, hogy könnyen formázható legyen.
9mm-es sima csővel ellátott habzsákba tettem, és papíros sütőlemezre kerek kekszeket formáztam úgy, hogy legyen terük sülni.  Az előmelegített sütőben körülbelül 12 perc alatt megsütöttem.

A csokoládét fém tálkába tördeltem, vízgőz felett megolvasztottam. Előkészítettem egy sütőpapíros tálcát. A megolvadt csokit pár csepp olajjal elkevertem és a kihűlt kekszek felét belemártottam. A tál szélén húzzuk le a kaksz alját, így nem lesz talpa.

Tipp: ha nincs nyomózsákunk, hagyjuk ki a narancslét, tegyük a tésztát fél órára hűtőbe, majd vizes kézzel formázzunk diónyi, lapos gömböket a tésztából.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése