2019. december 20., péntek

Mokka aprósütemény

Pár napja egy kedves barátnőm ajánlotta figyelmembe ezt a receptet. A kávés keksz említésére rögtön felkaptam a fejem, hisz a férjem nagy kávérajongó és magam is osztozom e szenvedélyében. Nos, azt hiszem ez a süti örökös tagja lesz nem csak a karácsonyi, de az évi rendes kekszrepertoárnak. 


 Hozzávalók, 45 db kekszhez
180g liszt (60g sima, 120g tk. búzaliszt)
6g őrölt kávé
15g keserű kakaó
120g hideg vaj
1 tojás sárgája
1-2 evőkanál erős, hideg kávé
50g cukornak megfelelő édesítő, nálam nyírfaporcukor

75g cukormentes fehér csokoládé 



A vajat apró kockákra vágtam, a lisztekkel és a kávéval késes aprítóba tettem és elmorzsoltam. Ha kézzel készítjük össze, igyekezzünk gyorsan dolgozni. A vajas morzsához adtam a kakaóport, nyírfaporcukrot, tojás sárgáját és összegyúrtam. Ha szükséges, adjunk hozzá kevés hideg kávét, vagy vizet. A kész tésztát műanyag dobozba tettem (nem használtam fóliát, így nem keletkezett felesleges műanyag szemét), majd lefedve egy órára hűtőbe tettem.

Közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem, és előkészítettem két sütőpapíros tepsit. A tésztát 9g-os darabokra osztottam és kifliket formáztam. A tepsire sorakoztattam őket, majd mikor megtelt sütőbe tettem és 12 perc alatt megsütöttem. Feldolgoztam  a maradék tésztát is. 

A fehér csokit apró darabokra tördeltem, fém tálkába tettem és vízgőz felett megolvasztottam. A kihűlt kiflik csücskeit a csokiba mártottam, amit a tál szélén lehúztam. Ezzel az apró mozdulattal elkerülhető, hogy "talpa" legyen a csokinak. Dermedésig papíros tálcára tettem. 




További karácsonyi aprósütemények, két csokorba szedve: 

Linzer variációk, mogyorós kifli, pecsételhető kekszek, fahéjas keksz narancsglazúrral  ide kattintva   

Huszárgomb, Baci di dama, márványos aprósütemény, mákos rozetta  ide kattintva

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése