2019. március 10., vasárnap

Fekete - fehér csokihabos torta


Nemrég egy svéd oldalon találtam egy remek, újító ötletet. A blogger gyümölcstorta alapra tett egy mályvacukros, nutellás krémet. Bár mindkét alapanyag kapható cukormentes verzióban is, de az egyszerűség kedvvért ezt a megoldást most elvetettem és csak a fő a ideát tartottam meg. A tortaalap recept már adott volt, amit mascaropnes fehér és étcsokis habbal töltöttem meg. Az eredmény nemcsak szemet gyönyörködtető, de isteni finom is!



Hozzávalók, 26 cm-es formához
1 retro torta alap, receptet lásd ide kattintva

Töltelékhez
Fehér csokis réteg
50g cukormentes fehér csokoládé
100g mascarpone
5g negyedannyi ugyanannyi
150g tejszínhab
4g porzselatin
40ml hideg víz

Keserű csokis réteg
100g 85%-os keserű csokoládé
150g mascarpone
5g negyedannyi ugyanannyi
300g tejszínhab
rum vagy rumaroma, ízlés szerint
6g porzselatin
60ml víz


Elkészítettem a tortaalapot. Míg hűlt, a jól behűtött (összesen 450ml) tejszínt kemény habbá vertem és felhasználásig hűtőbe tettem. A csokoládékat nagyobb fém tálakba tördeltem és vízgőz felett megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy a csoki ne forrósodjon fel, csak folyós legyen. Ha mégis túl meleg lenne, kevergetve hűtsük le.  Fém tálkákba mértem és hideg vízzel beáztattam a zselatinokat is.
A fehér csokoládét elkevertem a mascarponeval,  negyadannyival,  majd beleforgattam a tejszínhabot (150g), végül a vízgőz felett megolvasztott zselatint. A krémet a tortalapra simítottam és hűtőbe tettem.
Ugyanígy elkészítettem az étcsokis habot is. A megolvasztott, langyos csokit elkevertem a mascarponeval, negyedannyival, rummal, tejszínhabbal (300g) és végül az olvasztott zselatinnal. 
A krémet 15mm-es, csillagcsöves habzsákba szedtem és a fehér csokis rétegre nyomtam. Tálalásig hűtőbe helyeztem.



Tipp: rum helyett ízesíthetjük narancshéjjal, instant kávéval is. 

Alapötlet: Cookiesandsweets blog.


2 megjegyzés:

  1. Csodálatos ez a recept is, már többet is kipróbáltam! Kezdő inzulinrezisztensként hatalmas segítség ez a blog! :) Milyen habtejszínt érdemes használni? Nem tudom, mi az oka, de a cukormentes habtejszíneket nem tudom szép habbá verni!? Valamint, lehet őket valamilyen módon édesíteni?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök hogy segítenek a receptek! Aldi, Lidl saját márkás dobozos 2dl-es tejszínt használok általában, esetleg Aldis, Pennys zacskósat. Egy titka van! A tejszínnek nagyon hidegnek kell lennie. Érdemes 15-20 percre mélyhűtőbe tenni felverés előtt. Akár a tálat is le lehet hűteni, amiben fel fogod verni. Plusz ügyelni rá, hogy a zsír ne maradjon a dobozban! A habverést mindig lassú fokozaton kell kezdeni és ha elkezd sűrűsödni, akkor kell gyorsítani. Édesítésre bármilyen diétában megengedett édesítő jó, praktikus por alakban a felvert tejszínbe keverni.

    VálaszTörlés