2020. december 19., szombat

Mákos nudli

A mákos nudli az emlékek között ott sejlik fel, ahol a szilvás gombóc. Mivel a krumplis verzió nem fogyasztható IR diétában, ezért áthidaló megoldásként túróval készítettem. Legalább olyan finom, ha nem még finomabb! 

Hozzávalók

250g tehéntúró 
1 tojás
40g puha vaj
100g teljes kiőrlésű liszt
25g cukornak megfelelő édesítő
mokkáskanál só
fél kezeletlen narancs v. citrom héja
 
40g vaj
darált mák
nyírfaporcukor
 
A túrót keverőtálba tettem, alaposan összetörtem, hozzáadtam a tojást, puha vajat, édesítőt, sót, a narancshéjat, alaposan összekevertem és belegyúrtam a lisztet. Fontos, hogy puha, de kéztől elváló legyen. Ha szükséges adjunk hozzá még lisztet. Lefedve hűtőszekrénybe tettem, hogy a vaj kissé megdermedjen.
 
15 perc pihentetés után vizes kézzel nudlikat sodortam és egy tálcára tettem őket. Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat. Forró, sós vízben - két részletben -, megfőztem a nudlikat és alaposan lecsepegtetve a vajban kicsit megpirítottam. 
Mákkal, nyírfaporcukorral tálaltam. 

Tipp: készíthetünk nagyobb mennyiséget, és nyersen lefagyaszthatjuk. Lisztezzük meg, hogy a nudlik ne ragadjanak össze. Fagyosan dobjuk forró vízbe kifőzni.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése