2024. június 23., vasárnap

Csokis cukkinikenyér

Még a legjobb receptekre is ráfér néha egy kis frissítés. A kezdetek óta töretlen népszerűségnek örvendő, roppant egyszerű és gyors cukkinis csokis sütin ejtettem némi ráncfelvarrást. A korábbi recepthez képest kissé megemeltem a mennyiséget és fahéj helyett nescafé-val "fűszereztem". Nem lesz kávé íze, ellenben a kávénak köszönhetően a csokis íz sokkal intenzívebb. S mint a mellékelt ábra is mutatja, pihepuha és szaftos! Fontos, hogy a cukkinit csak lazán nyomkodjuk ki, nem kell szárazra csavarni!
És ha azt szeretnétek hogy tiétek legyen a nyári összejövetelek, bográcsolások, grillezések "legemlékezetesebb desszertje díj", mellékeljetek minden szelethez egy-egy gombóc vanília fagyit!
 

Hozzávalók, 10x31cm-es formához
375g zsenge cukkini
1 mokkáskanál só
220g liszt (60g sima, 160g tk. búza)
45g keserű kakaópor
3 mokkáskanál szódabikarbóna
1,5 mokkáskanál sütőpor
3 mokkáskanál nescafe, kevés forró vízben feloldva
70g 85%-os étcsokoládé, apró kockára vágva
180-200g cukornak megfelelő édesítő
150ml étolaj
3 tojás
kevés olaj és liszt a forma előkészítéséhez
 
 
A cukkinit megmostam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem, elkevertem a mokkáskanálnyi sóval és félretettem.
A dobozformát vékonyan kiolajoztam, liszteztem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A szárazanyagokat - az édesítő és a csoki kivételével -, egy edénybe mértem és összekevertem. Keverőtálba  ütöttem a tojásokat, hozzáadtam az édesítőt, alaposan összekevertem, beletettem a pár csepp vízben feloldott kávét, olajat és ezekkel is jól elkevertem. A cukkini levét enyhén kinyomkodtam. Beleforgattam a tojásos keverékbe, majd  több részletben hozzászitáltam a kakaós lisztet és beletettem csokoládét. 
Az összekevert masszát előkészített sütőformába tettem és 55 perc alatt megsütöttem. Ha szükséges, a sütési idő második felében sütőpapírral, alufóliával érdemes letakarni. Tűpróbával ellenőriztem hogy megsült-e, bár a sok csokoládétól a tészta ragacsos, de nem nyers!  Pár perc pihentetés után kiborítottam a formából és rácson hagytam kihűlni.
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése